Zgłoszenie zmiany danych osobowych
Aktualizacja adresu lub danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail)
Adres, numer telefonu, adres e-mail możesz zaktualizować na jeden z poniższych sposobów:
-
wyślij nam oświadczenie z nowymi danymi korzystając z naszej usługi
Bezpieczne Przekazywanie Dokumentów -
zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klientów:
801 30 20 10
Przed skontaktowaniem się ze specjalistą Biura Obsługi Klientów prosimy o przygotowanie numeru polisy.
Zmiana imienia, nazwiska, serii i numeru dowodu osobistego
Jeśli zmiana dotyczy:
- imienia,
- nazwiska,
- serii i numeru dowodu osobistego,
wymaga zachowania formy pisemnej, sygnowanej podpisem. Można skorzystać z formularza Wniosku aktualizacji danych osobowych (pobierz wniosek) lub samodzielnie sporządzić oświadczenie i dostarczyć je w oryginale lub skorzystać z naszej usługi Bezpiecznego Przekazywania Dokumentów.
Kiedy wymagana jest kserokopia dokumentu tożsamości?
Kserokopia dokumentu tożsamości jest wymagana w przypadku zmiany następujących danych:
- imienia,
- nazwiska,
- serii i numeru dowodu osobistego,
- korekty daty urodzenia.
Gdzie można przesłać zgłoszenie?
-
W usłudze Bezpiecznego Przekazywania Dokumentów
-
Na adres Biura Obsługi
ul. Puławska 182
02-670 Warszawa
-
Przekazać Konsultantowi
Znajdź Konsultanta -
Złożyć w najbliższym Oddziale
Znajdź Oddział
W szczególnych przypadkach w celu potwierdzenia aktualizacji danych skontaktujemy się z Tobą, bezpośrednio lub za pośrednictwem Konsultanta.
Zmiana uposażonych
W trakcie trwania umowy ubezpieczenia Ubezpieczający za zgodą Ubezpieczonego może:
- wskazać osoby Uposażone,
- zmienić udział % Uposażonych w świadczeniu,
- zmienić Uposażonych,
- zaktualizować dane wskazanych wcześniej Uposażonych.
W przypadku gdy Ubezpieczający nie jest jednocześnie Ubezpieczonym, zmiana wymaga zgody Ubezpieczonego, potwierdzonej na wniosku podpisem. Każdorazowe wskazanie Uposażonych wymaga podania udziału procentowego w świadczeniu (suma udziałów musi równać się 100%).
Zmiany realizowane są jedynie na podstawie zgłoszenia w formie pisemnej. Możesz skorzystać z formularza Wniosku zmiany Uposażonych (pobierz wniosek) bądź sporządzić oświadczenie.
Gdzie można przesłać zgłoszenie?
-
W usłudze Bezpiecznego Przekazywania Dokumentów
-
Na adres Biura Obsługi Klientów
ul. Puławska 182
02-670 Warszawa
-
Przekazać Konsultantowi
Znajdź Konsultanta -
Złożyć w najbliższym Oddziale
Znajdź Oddział
W wyjątkowych przypadkach, aby potwierdzić zgłoszenie, skontaktujemy się z Ubezpieczającym i Ubezpieczonym.
Wypowiedzenie umowy dodatkowej
W każdej chwili trwania umowy Ubezpieczający może wypowiedzieć umowę dodatkową. W tym celu możesz skorzystać z formularza Wniosku zmiany warunków umowy ubezpieczenia (pobierz wniosek) bądź napisać oświadczenie z własnoręcznym podpisem.
Umowa dodatkowa rozwiązuje się z upływem ostatniego dnia 30-dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od dnia otrzymania zawiadomienia przez Prudential.
Pozostałe zmiany
Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia możliwe jest wprowadzanie pewnych zmian w czasie trwania umowy.
Poza aktualizacjami opisanymi wcześniej (tj. dane osobowe, Uposażeni), dopuszczalne są między innymi:
- zmiana wysokości składki,
- zmiana sumy ubezpieczenia (możliwa po pierwszej rocznicy ubezpieczenia).
W trakcie trwania umowy ubezpieczenia zarówno Ubezpieczający jak i Ubezpieczony mogą wskazać pełnomocnika. Zmiany realizowane są jedynie na podstawie zgłoszenia w formie pisemnej. Możesz skorzystać z formularza pełnomocnictwa przygotowanego przez nas (F103) bądź sporządzić je samodzielnie.
Ponadto, w zależności od posiadanej umowy, Ubezpieczający ma prawo – zgodnie z zasadami określonymi w OWU – do:
- indeksacji składki z tytułu Umowy i umów dodatkowych. Ubezpieczający może:
- zaakceptować indeksację – brak rezygnacji oznacza zgodę na propozycję podwyższenia składki o wskaźniki indeksacji,
- samodzielnie zrezygnować z indeksacji za pośrednictwem portalu klienta www.mojepru.pl,
- odwołać wcześniejszą rezygnację z indeksacji również poprzez mojepru.pl.
- dopasowania do swoich potrzeb sumy ubezpieczenia poprzez jej podwyższenie lub obniżenie;
- czasowego zawieszenia opłacania składek (możliwe po trzeciej rocznicy ubezpieczenia pod warunkiem opłacenia wszystkich należnych składek do tego momentu oraz jeżeli wartość wykupu ustalona na dzień ich zawieszenia jest wyższa niż wysokość bieżącej rocznej składki z tytułu umowy głównej i umów dodatkowych);
- gwarantowanego podwyższenia odpowiednio gwarantowanej sumy ubezpieczenia lub sumy ubezpieczenia bez oceny stanu zdrowia (możliwe po pierwszej rocznicy ubezpieczenia).
Jak sprawdzić, które zmiany są dla Ciebie dostępne?
-
Kontakt z Biurem Obsługi Klientów
801 30 20 10 -
Kontakt z Konsultantem
Znajdź Konsultanta
W wyjątkowych przypadkach, aby potwierdzić zgłoszenie, skontaktujemy się z Ubezpieczającym i Ubezpieczonym.
Dokumenty
- WNIOSEK ZMIANY UPOSAŻONYCH
- WNIOSEK AKTUALIZACJI DANYCH OSOBOWYCH
- WNIOSEK ZMIANY WARUNKÓW UMOWY UBEZPIECZENIA
- OŚWIADCZENIE O STATUSIE CRS
- OŚWIADCZENIA O STATUSIE OSOBY ZAJMUJĄCEJ EKSPONOWANE STANOWISKA POLITYCZNE (PEP) ICH RODZIN I WSPÓŁPRACOWNIKÓW
- WNIOSEK O WYPŁATĘ ŚWIADCZENIA Z TYTUŁU DOŻYCIA
- FORMULARZ USTANOWIENIA PEŁNOMOCNICTWA - F103
Masz pytania?
Skontaktuj się z naszą infolinią:
Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-18.00